lauantai 24. lokakuuta 2015

85 days

Moi! Tänää mietittii mun host perheen kans et kui montakoha päivää tääl oon ollu ja sinäänsä vähä järkyttävä tietona et oon ollu tääl jo 85 päivää. Nyt ku tääl normi arki rullaa jo nii hyvi ni ei oikee huomaa sitä mihi noi päivät katoo. Päällimmäisen täl hetkel on mieles mun perheen vaihto, joka tapahtuu viikon päästä. Mua jännittää se tosi paljo, koska pidän mun tän hetkisestä perheestä nii paljo et haluisin olla tääl vaa koko vuode. Mut toisaalta voi olla et mun seuraava host perhe on myös tosi kiva tai jopa mun lemppari perhe. Mun seuraavas perhees mul on pikkusisaruksii, mikä on kyl toisaalta asia mitä ootan innolla. Saan olla isosisko ekaa kertaa!

Koulu, field hockey, kaverit, perhe ja rotary on pitäny mun viikot tosi kiireisinä ja joka päivä on ollu paljo tekemistä. Päällimmäisenä mielessä on kaks isoo amerikkalaist juhlapyhää: halloween ja thanks giving. Thanks giving aattona meiä kotiin tuli yli 30 ystävää. Nautittii toistemme seurasta ja syötiin hyvi. Sain puhuu suomeeki ensimmäist kertaa miehelle jonka vanhemmat oli muuttanu tänne Suomesta. Halloweenina kaikil oli omat asut päällä kokopäivän, mä olin poliisi. Halloween oli tosi hauska päivä, jota vietin mun kavereiden kans. Käytiin kummitustalossa, joka oli siis ihan jonkun normi ihmisen kotona ja sinne pääs ilmatteeks sisää ja kaikkee, se oli cool. Illal menin kavereiden kans kuuntelemaan mun host veljen bandin keikkaa ja myöhemmin muiden kavereiden kanssa juhlimaan halloweenia.

Tossa pari viikkoo sitte meiä koti pihalla ollees puussa oli neljä karhuu. Se oli aikamoine näky ja tääl o myös tosi paljo villi hevosii kaikkial. Tääl o kans alkanu ny kylmenemää ja aurinko laskee joskus kuude aikoihin jo. Viel pari viikkoo sitte päiväl oli 20 astet lämmint, mut seki vaihtu nopeesti 10 asteesee. Kävin paikallisessa simfoniassa kuuntelemassa Jean Sibeliusta. Sain maininnanki siel simfonias, koska olin Suomesta. Siel yli 500 ihmist mua tuijotti :D Rullaluistelee oon tääl käyny monta kertaa ja kyl uhmiset tuijottaa pitkää haha mut myös morjestaa tosi reippaasti vaikken niit ees tuntis.

Koulussa mul on espanjaa, englantii, matikkaa, taidetta, liikuntaa ja sellane kurssi mis tehää kaikkee siistii niinku tähä mennes ollaa patikoitu, kalliokiipeilty, vuoristopyöräilty ja kaikkee muut siistii. Toi on ehdottomasti mun lempi kurssi, eihä toi ees koululta kuulosta :D Englanti ja matikka on vaikeimmat kurssit. Shakespearen lukemine o välil pikkase hankalaa ja matikas käydää sellasii asioi mitä en oo enne opiskellu mut hyvin oon pysyny mukana. Liikunta o ollu yks hauskimmist kursseist. Siel me pelataa kaikkii siistei pallopelei mut iha eri säännöil ja miksaillaan vähä kaikkii lajei toisiinsa. Koti-ikävä ei oo painanu yhtää ja yritän vaa nauttii joka hetkest minkä saan tääl viettää! 

-Rebekka 

Ja sit vähä kuvii kaikest mitä oon tääl toilaillu!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti